lundi 14 mai 2012

مجموعة نكت ولا أروع

واحد كسلان اتحكم عليه بالإعدام بدفنه في حفره فقالوا له نفسك في أيه قبل الموت قال نفسي أشرب قالوا له قوم أشرب قال لسه حقوم اردم ياجدع ...



  محشش طلع بباص ... قعدت بجنبه وحده بترضع بأبنها كل اشوي بتقول ترضع يا حموده ولا أخلي عمو يرضع وصل الباص العقبه قال المحشش:  الله يفضـــــــح عـــــرضك يا حموده لا خليتني أرضع ولا خليتني أنزل عند دارنا ...

مسطول بيقول لصاحبه : يا أخى أمبارح دخلت فيلم هندى هايل بتاع راجل و ست ماشيين لقوا طفله فى اللفه خدوها و ربوها لغايه ما كبرت وفى الاخر طلعت أمهم ...

عريس مسطول على الآخر في يوم فرحه..بعد المعازيم مامشيوا دخل البيت لقى العروسة قاعدة، قال والله انا كنت عارف في الهيصة دي هاينسوا حد!

  ﺳﺄﻟﻬﺎ ﺍﻟﻤﺤﺸﺶ : هاد ﺍﻟﻮﻟﺪ ﻛﻴﻒ إﺟﺎ ﻭ إحنا ﻣﺘﺰﻭﺟﻴﻦ ﻣﻦ ﺃﺭﺑﻊ ﺷﻬﻮﺭ ﻭﻧﺺ ؟!        ﻗﺎﻟﺖ ﻟﻪ : ﺃﻧﺖ ﻣﺘﺰﻭﺟﻨﻲ ﻣﻦ ﻣﺘﻰ ؟؟   ﻗﺎﻝ : ﻣﻦ ﺃﺭﺑﻊ ﺷﻬﻮﺭ ﻭﻧﺺ   ﻗﺎﻟﺖ ﻟﻪ : ﻭﺃﻧﺎ ﻣﻦ متى ﺗﺠﻮﺯﺗﻚ؟   ﻗﺎﻝ : ﻣﻦ ﺃﺭﺑﻊ ﺷﻬﻮﺭ ﻭﻧﺺ   ﻗﺎﻟﺖ ﻟﻪ : ﻫﻴﻚ ﺑﻴﺼﻴﺮﻭﺍ   9 ﺷﻬﻮﺭ     ﻗﺎﻝﺍﻟﻤﺤﺸﺶ : ﺍﻟﻠﻪ ﻳﻠﻌﻦ ﺍﻟﺸﻴﻄﺎﻥ .. ﺭﺍﺡ ﺗﻔﻜﻴﺮﻱ لبعيد   


منهج اللغة العربية بعد سنتين:
 -أنا لدي بلآك بيري -أخي يحب الآي باد -أمي وأبي لديهم آي فون -وكلنا نستخدم الواتس آب =)) ... >> آللّہ يرحم أيام باسم يأكل التفاحه  ورباب تساعد أمها.

  ولد يسأل أبوه : شو الفرق بين (القضاء والقدر) و (المصيبه) ؟   قاله أبوه مثلا لو رحنا البحر نسبح وغرقت أمك, هذا ( قضاء وقدر ) ما نعترض عليه   لكن المصيبه ??     لو طلعت أمك تعرف تسبح.